top of page

Gaziantep’ten Bir Dünya Markası DoÄŸdu

2007 yılında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nde Alkolsüz gazlı içecekler ve enerji içeceÄŸi üretimiyle ihracata baÅŸlayıp, kısa sürede dünya pazarında önemli bir aÄŸa eriÅŸen Meridyen Gıda, geçtiÄŸimiz günlerde tüketiciyle buluÅŸturduÄŸu Just Coffee ve Dark Cafe markalarında uyguladığı ayrıcalıklı yöntemle de Türkiye’de bir ilke imza attı.

 

Meridyen Gıda Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Fikret Yıldız, 5 kıtada 50’den fazla ülkeye yaptığı ihracatla dikkat çeken markalarını ve elde edilen baÅŸarının sırrını Ä°PEKYOLU PERDER okuyucuları için anlattı. 2007 yılında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nde üretime baÅŸlayan Meridyen Gıda, 5 kıtada 50’den fazla ülkeye yaptığı alkolsüz içecek ihracatıyla kısa sürede dünya markası olmayı baÅŸardı.

 

Just Power, Dark Blue enerji içecekleri ve Nido gazlı içecekler baÅŸta olmak üzere 20’nin üzerinde alkolsüz ve gazlı içecek çeÅŸidiyle, dünya pazarında önemli bir yere sahip olan Meridyen Gıda, geçtiÄŸimiz ay tüketiciyi heyecanlandıran bir ilke imza attı. Firma, Just Coffee ve Dark Cafe markasıyla ürettiÄŸi ayrıcalıklı soÄŸuk kahve ile hem iç, hem de dış pazara yönelik, yeni ürün sunmaya baÅŸladı. Meridyen Gıda Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Fikret Yıldız, 2007 yılından bu yana, dış pazarda ihracata yönelik üretimle tanınan Meridyen Gıda’nın son yıllarda, birbirinden deÄŸerli içecek markalarını iç piyasada da tüketiciyle buluÅŸturduÄŸunu söyledi.

hakkimizda2.jpg

Just Coffee, Soğuk Kahvedeki Doğallığın Adı

Meridyen Gıda, geçtiÄŸimiz günlerde piyasaya sunduÄŸu yüzde yüz doÄŸal, soÄŸuk kahve markalarıyla da sektöre iddialı giriÅŸ yaptı. Herhangi bir katkı malzemesi kullanmadan tamamı doÄŸal süt ve kahve ile üretilen soÄŸuk kahveler, tüketicilerde büyük heyecan uyandırdı. DoÄŸal soÄŸuk kahvelerin, önümüzdeki günlerde içecek reyonlarının aranan ürünü olmasına kesin gözüyle bakılıyor.

​

Fikret Yıldız, “Just Coffee markasıyla ürettiÄŸimiz soÄŸuk kahvemiz tamamen doÄŸal süt ve kahveden üretilen bir içecektir. DoÄŸal bileÅŸenlerden oluÅŸan Ice Coffee ile Türkiye’de bir ilke imza atmayı baÅŸardık. Aroma, korucuyu ve katkı maddesi kullanmadan üretilip tüketiciyle buluÅŸturduÄŸumuz Just Coffee ve Dark Cafe, soÄŸuk kahvemiz, hem iç pazarda hem de yurtdışında, ÅŸimdiden yerel ve ulusal market zincirlerinin raflarında yer vermek için büyük ilgi gösterdiÄŸi bir içecek markası oldu. DiÄŸer markalarımızda olduÄŸu gibi, Just Coffee ve Dark Cafe markalarını üretirken de, insan saÄŸlığını ön planda tuttuk. ÜrettiÄŸimiz her ürün tüketici dostu özellikleriyle ön plana çıkmaktadır” dedi.

justcoffeenewc_edited.jpg

Ä°ç Pazardaki YoÄŸun Ä°lÄŸi

Meridyen Gıda çatısı altında üretilen 20’den fazla içecek markasını, OrtadoÄŸu baÅŸta olmak üzere Avrupa, Amerika, Asya, ve Güney Amerika’nın birçok ülkesine ihraç ettiklerine dikkat çeken Fikret Yıldız, “Yurt dışında çok önemli bir pazar ağına sahibiz. 12 yılda dünyanın dört bir yanına ihracat yapan markalar zinciri oluÅŸturduk. Önümüzdeki yıllarda, var olan yurtdışı pazar ağımızı daha da geniÅŸletmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

​

Önceki yıllarda, sadece yurtdışı pazarına yönelik olarak üretim yaptıklarını belirten Yıldız, seçkin ve zengin içecek markalarıyla son 3 yılda iç pazarda, yerli tüketiciyle de buluÅŸtuklarını dile getirdi. 

​

Fikret Yıldız, “Ä°ç pazara yönelik olarak da önemli ve özverili çalışmalar yürütüyoruz. Yedi bölgemizde, 81 ilde bayiliklerimiz ile iç piyasada da kalıcı ve istikrarlı bir büyüme hedefliyoruz” dedi.

​

ENTEGRE YÖNETÄ°M SÄ°STEMÄ° POLÄ°TÄ°KAMIZ

Meridyen Gıda; alkolsüz gazlı içecekler, enerji içeceği ve soğuk kahve içeceği üreten, ulusal ve uluslararası satış yapan; tasarım, ar-ge, üretim, depolama, satış ve dağıtım faaliyetlerini Entegre (Gıda Güvenliği, Kalite, Çevre, İş sağlığı ve güvenliği) Yönetim Sistemlerine uygun gerçekleştiren bir firma yolunda ilerlemektedir. 

​

Meridyen Gıda, gıda güvenliği, kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, insan sağlığı, çevre etkileri ve iş güvenliği hususlarını üretim stratejisinin merkezine koyarak, kirliliğin ve iş kazalarının önlenmesi başta olarak işletme koşullarını sürekli iyileştirmeyi hedefler bu esnada uygunluk hükümlerini yerine getirip çevre performansını artırır. Aynı zamanda İSG ile ilgili yasal şartların yerine getirilmesi ve İSG risklerini azaltmak için çalışanlarında katıldığı sistemi sürekli iyileştirir. 

 

Tüm ürünlerinde otantisite kaynaklı riskleri izler ve etkili yönetir. Müşteri odaklılık ilkesini tüm süreçlerine adapte eden bir yönetim anlayışını sürdürerek, nicel, gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler koyup tüm paydaşların bu hedeflere ulaşmasını sağlar. Ayrıca, regülasyonlara, yasal şartlara ve standart şartlarına sürekli uyum halinde olup yenilikçi ve katma değerli ürün yelpazesini koruyup geliştirerek küresel pazarda önemli bir aktör olmayı hedefler. 

​

Bu hedefler ve amaçlar ışığında hazırlanan Gıda Güvenliği Politikamızı her şartta uygulayacağımızı taahhüt ederiz. 

darkcafeminiaile.jpg
darkblueminifamily2.jpg
bottom of page