top of page

Gaziantep’ten Bir Dünya Markası Doğdu

2007 yılında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nde Alkolsüz gazlı içecekler ve enerji içeceği üretimiyle ihracata başlayıp, kısa sürede dünya pazarında önemli bir ağa erişen Meridyen Gıda, geçtiğimiz günlerde tüketiciyle buluşturduğu Just Coffee ve Dark Cafe markalarında uyguladığı ayrıcalıklı yöntemle de Türkiye’de bir ilke imza attı.

 

Meridyen Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Yıldız, 5 kıtada 50’den fazla ülkeye yaptığı ihracatla dikkat çeken markalarını ve elde edilen başarının sırrını İPEKYOLU PERDER okuyucuları için anlattı. 2007 yılında Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nde üretime başlayan Meridyen Gıda, 5 kıtada 50’den fazla ülkeye yaptığı alkolsüz içecek ihracatıyla kısa sürede dünya markası olmayı başardı.

 

Just Power, Dark Blue enerji içecekleri ve Nido gazlı içecekler başta olmak üzere 20’nin üzerinde alkolsüz ve gazlı içecek çeşidiyle, dünya pazarında önemli bir yere sahip olan Meridyen Gıda, geçtiğimiz ay tüketiciyi heyecanlandıran bir ilke imza attı. Firma, Just Coffee ve Dark Cafe markasıyla ürettiği ayrıcalıklı soğuk kahve ile hem iç, hem de dış pazara yönelik, yeni ürün sunmaya başladı. Meridyen Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Yıldız, 2007 yılından bu yana, dış pazarda ihracata yönelik üretimle tanınan Meridyen Gıda’nın son yıllarda, birbirinden değerli içecek markalarını iç piyasada da tüketiciyle buluşturduğunu söyledi.

hakkimizda2.jpg

Just Coffee, Soğuk Kahvedeki Doğallığın Adı

Meridyen Gıda, geçtiğimiz günlerde piyasaya sunduğu yüzde yüz doğal, soğuk kahve markalarıyla da sektöre iddialı giriş yaptı. Herhangi bir katkı malzemesi kullanmadan tamamı doğal süt ve kahve ile üretilen soğuk kahveler, tüketicilerde büyük heyecan uyandırdı. Doğal soğuk kahvelerin, önümüzdeki günlerde içecek reyonlarının aranan ürünü olmasına kesin gözüyle bakılıyor.

Fikret Yıldız, “Just Coffee markasıyla ürettiğimiz soğuk kahvemiz tamamen doğal süt ve kahveden üretilen bir içecektir. Doğal bileşenlerden oluşan Ice Coffee ile Türkiye’de bir ilke imza atmayı başardık. Aroma, korucuyu ve katkı maddesi kullanmadan üretilip tüketiciyle buluşturduğumuz Just Coffee ve Dark Cafe, soğuk kahvemiz, hem iç pazarda hem de yurtdışında, şimdiden yerel ve ulusal market zincirlerinin raflarında yer vermek için büyük ilgi gösterdiği bir içecek markası oldu. Diğer markalarımızda olduğu gibi, Just Coffee ve Dark Cafe markalarını üretirken de, insan sağlığını ön planda tuttuk. Ürettiğimiz her ürün tüketici dostu özellikleriyle ön plana çıkmaktadır” dedi.

justcoffeenewc_edited.jpg

İç Pazardaki Yoğun İlği

Meridyen Gıda çatısı altında üretilen 20’den fazla içecek markasını, Ortadoğu başta olmak üzere Avrupa, Amerika, Asya, ve Güney Amerika’nın birçok ülkesine ihraç ettiklerine dikkat çeken Fikret Yıldız, “Yurt dışında çok önemli bir pazar ağına sahibiz. 12 yılda dünyanın dört bir yanına ihracat yapan markalar zinciri oluşturduk. Önümüzdeki yıllarda, var olan yurtdışı pazar ağımızı daha da genişletmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Önceki yıllarda, sadece yurtdışı pazarına yönelik olarak üretim yaptıklarını belirten Yıldız, seçkin ve zengin içecek markalarıyla son 3 yılda iç pazarda, yerli tüketiciyle de buluştuklarını dile getirdi. 

Fikret Yıldız, “İç pazara yönelik olarak da önemli ve özverili çalışmalar yürütüyoruz. Yedi bölgemizde, 81 ilde bayiliklerimiz ile iç piyasada da kalıcı ve istikrarlı bir büyüme hedefliyoruz” dedi.

ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ POLİTİKAMIZ

Meridyen Gıda; alkolsüz gazlı içecekler, enerji içeceği ve soğuk kahve içeceği üreten, ulusal ve uluslararası satış yapan; tasarım, ar-ge, üretim, depolama, satış ve dağıtım faaliyetlerini Entegre (Gıda Güvenliği, Kalite, Çevre, İş sağlığı ve güvenliği) Yönetim Sistemlerine uygun gerçekleştiren bir firma yolunda ilerlemektedir. 

Meridyen Gıda, gıda güvenliği, kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, insan sağlığı, çevre etkileri ve iş güvenliği hususlarını üretim stratejisinin merkezine koyarak, kirliliğin ve iş kazalarının önlenmesi başta olarak işletme koşullarını sürekli iyileştirmeyi hedefler bu esnada uygunluk hükümlerini yerine getirip çevre performansını artırır. Aynı zamanda İSG ile ilgili yasal şartların yerine getirilmesi ve İSG risklerini azaltmak için çalışanlarında katıldığı sistemi sürekli iyileştirir. 

 

Tüm ürünlerinde otantisite kaynaklı riskleri izler ve etkili yönetir. Müşteri odaklılık ilkesini tüm süreçlerine adapte eden bir yönetim anlayışını sürdürerek, nicel, gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler koyup tüm paydaşların bu hedeflere ulaşmasını sağlar. Ayrıca, regülasyonlara, yasal şartlara ve standart şartlarına sürekli uyum halinde olup yenilikçi ve katma değerli ürün yelpazesini koruyup geliştirerek küresel pazarda önemli bir aktör olmayı hedefler. 

Bu hedefler ve amaçlar ışığında hazırlanan Gıda Güvenliği Politikamızı her şartta uygulayacağımızı taahhüt ederiz. 

darkcafeminiaile.jpg
darkblueminifamily2.jpg
bottom of page